kyriazis34

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο αναγνωρίζεται ότι οι συγκινησιακές διεργασίες παίζουν σημαντικό ρόλο στη μάθηση. Η συναισθηματική κινητοποίηση διευρύνει το πεδίο, η χαρά, το άνοιγμα, η ευχαρίστηση ανοίγουν τη διεργασία της μάθησης. Η αξιοποίηση των συναισθημάτων διατηρεί σε καλό επίπεδο τα κίνητρα και τα μέλη ενεργοποιούνται. Εμπιστεύονται και αισθάνονται ελεύθεροι να εκφραστούν. Έτσι εμπλουτίζεται το πεδίο και δημιουργείται μια ολοκληρωμένη και υγιής αλληλεπίδραση των μελών που οδηγούνται προς την υλοποίηση των μαθησιακών τους στόχων.

Η θεατρική παιδεία κινητοποιεί το συναισθηματικό πεδίο με στόχο να φέρει στην επιφάνεια καταπιεσμένα συναισθήματα και φόβους. Μαθαίνω να εκφράζω το δυναμικό μου αλλά και να αλληλεπιδρώ με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Μαθαίνω να εμπιστεύομαι και να διαχειρίζομαι. Μαθαίνω να αποδέχομαι τη διαφορετικότητα και να συναισθάνομαι. Μαθαίνω να εκτίθεμαι σε ένα περιβάλλον προστατευμένο και έτσι να παρατηρώ τον εαυτό μου και να εξελίσσομαι. Μαθαίνω εμένα μέσα από τους άλλους. Μαθαίνω τον κόσμο και αφυπνίζομαι. Γίνομαι ενεργός και υπεύθυνος αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες και ρόλους. Μαθαίνω να σχετίζομαι και να διαχειρίζομαι τον εαυτό μου μέσα στην ομάδα.

Αν η παγκόσμια κρίση που βιώνουμε είναι μια κρίση ήθους και αξιών, η θεατρική παιδεία είναι ένα είδος πρώτης ανάγκης. Είναι ανάγκη το εκπαιδευτικό σύστημα να στηρίζεται στην συναισθηματική ανάπτυξη και στην ανάδειξη του συγκινησιακής διεργασίας στη μάθηση.

Διότι μέσα απο τη θεατρική παιδεία ασκείται το Σώμα, το Πνεύμα, ο Νους. Που σημαίνει εσωτερική αλλά και εξωτερική εργασία του εαυτού, που οδηγεί σε έναν καλύτερο άνθρωπο. Αυτόν τον άνθρωπο χρειαζόμαστε σήμερα. Κι αυτός ο άνθρωπος μπορούμε να γίνουμε εμείς οι ίδιοι.

Άλλωστε η ορχήστρα του αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου είναι κυκλική για να μας θυμίζει ότι είμαστε όλοι Ένα.

Advertisements